Współpraca Converse z producentem napojów – chwyt (łyk) marketingowy

Istnieją firmy, które w żaden sposób nie chcą współpracować z innymi przedsiębiorstwami, wychodząc z założenia, że takie interakcje nie mają większego sensu i przynoszą korzyści tej drugiej stronie. Jest to błędne myślenie, gdyż historia pokazuje, że wiele takich inicjatyw dało znacznie lepsze efekty, niż gdyby przedsiębiorstwa miały wykonywać je na własną rękę.

Producent obuwia Converse wychodzi z założenia, że wykluczanie takiego wariantu jest błędem, dlatego jakiś czas temu podpisano stosowną umowę z jednym z krajowych producentów napoi.

Converse_Logo

Dzięki temu kupując jeden z soków kierowanych do dzieci możliwe było wygranie nagrody, którą były trampki Converse. W ten sposób picie określonego napoju mogło być idealnym sposobem na zdobycie pary butów, które normalnie kosztują całkiem niemałe pieniądze.

Dodatkowo kupując sześciopak napoju każdy nabywca dostawał specjalne, stylowe sznurówki tej samej marki, co stanowiło swoistą nagrodą pocieszenia oraz zachętę do dalszych prób. Tego typu pomysły są szczególnie atrakcyjne dla osób, które i tak zaopatrują się w dany sok, gdyż dzięki temu będą mieli możliwość zdobycia dodatkowej korzyści, jaką są trampki znanego producenta, jednakże każdy klient miał w tym wypadku równe szanse.

Fakt iż trampki losowane były co pół godziny, dzięki czemu każdego dnia pula nagród była całkiem pokaźna, co w znaczny sposób zwiększało szansę osób, które postanowiły wziąć udział w tej akcji.