
Wiele firm ostatnimi czasy decyduje się na tak zwany outsourcing pracowniczy, a więc przekazywanie wszystkich obowiązków związanych ze zdobywaniem pracowników i utrzymywaniem ich w pracy agencjom. Czy warto decydować się na takie rozwiązanie?
Szczególną cechą dużych firm jest spora liczba pracowników, z których sprawami trzeba sobie jakoś poradzić. Na szczęście do Polski przybył model outsourcingu pracowniczego oferowanego przez agencje pracy. Na czym polega i jakie są jego zalety? Przekonajmy się!
1. Czym jest outsourcing pracowniczy?
Outsourcing pracowniczy – krótko mówiąc – polega na przekazaniu przez firmę zlecającą wszystkich obowiązków związanych z HR-em agencji pracy. Agencja w takim układzie zajmuje się więc zarówno rekrutacją nowych pracowników i jej strategiami, szeroko pojętą opieką nad obecnymi pracownikami oraz działaniami prawnymi. Do głównych zadań outsourcingu należy więc na przykład:
→ redagowanie i zamieszczanie ogłoszeń o pracę,
→ organizowanie rozmów kwalifikacyjnych i przeprowadzanie ich,
→ zatrudnianie pracowników,
→ prowadzenie baz danych pracowników,
→ zajmowanie się sprawami formalnymi takimi jak urlopy oraz zwolnienia, itd.
2. Jakie są zalety outsourcingu pracowniczego?
Nie da się ukryć, że dla przedsiębiorców taka forma HR-u może być naprawdę pomocna i… opłacalna! Oto główne zalety tego rozwiązania:
→ OSZCZĘDNOŚĆ PIENIĘDZY – dzięki outsourcingowi firmy mogą zaoszczędzić sporo pieniędzy. Objawia się to w redukcji etatów w dziale HR i zmniejszeniu liczby godzin pracy tego działu. Pracownicy kadr bowiem pełnią już tylko funkcję czysto pomocniczą i stanowią niejako łącznik pomiędzy firmą a agencją.
→ OSZCZĘDNOŚĆ CZASU – zadania, z jakimi do tej pory musieli mierzyć się pracownicy są przełożone na agencję. Dzięki temu w przedsiębiorstwie nie traci się cennych godzin na sprawy czysto formalne – takie jak wypełnianie dokumentów, tworzenie baz danych czy ustanawianie urlopów.
→ MINIMALIZACJA RYZYKA BŁĘDÓW – agencje oferujące usługi z zakresu outsourcingu to profesjonalne firmy, które działają w branży z odpowiednim przygotowaniem. Ich pracownicy znają wszelkie reguły i przepisy prawne związane z HR-em. Nie popełnią więc błędów, które moglibyśmy popełnić my.
Tekst powstał we współpracy z firmą Lobo HR.