Kto jest kim w agencji interaktywnej?

animacja biurka pracownika podczas pracy przy komputerze z wieloma rzeczami

Agencje interaktywne, jako pewien odłam agencji reklamowych (lecz oparty głównie na działaniach internetowych, aplikacjach mobilnych i wszelkiej rzeczywistości wirtualnej), pojawił się na polskim rynku reklamowym stosunkowo niedawno. Przez ten niedługi czas zdążyło jednak powstać wiele tego typu firm, które świadczą swoje usługi innym zainteresowanym przedsiębiorcom.

Mówiąc „agencja interaktywna”, mamy na myśli ludzi, którzy ja tworzą, odpowiadają za jej działania, pracując w pocie czoła, by wypromować dany produkt czy usługę. Jednak czy kiedykolwiek zastanawialiśmy się nad tym, kto dokładnie pracuje w tego typu miejscu? Czy zastanawialiśmy się, czym zajmują się dane osoby i na jakich stanowiskach pracują? Nie. I nadszedł najwyższy czas, by to zmienić. Oto lista kilku (bo nie wszystkich) stanowisk pracy w agencji interaktywnej:

 

  1. Art/Creative Director – Dyrektor Kreatywny lub Artystyczny

W jego osobie skupia się cały duch pracy agencji. To on, będąc licznie nazywany mózgiem wszelkich przedsięwzięć, stoi na straży tego, by cała kampania reklamowa wyglądała najlepiej, jak to tylko możliwe.

  1. New Business Manager

Jest kimś, od kogo zależy ilość oraz jakość klientów agencji. Do obowiązków New Business Managera należy nie tylko zdobywanie dla firmy nowych klientów, ale również ich utrzymywanie w pozytywnych relacjach. Osoba na tym stanowisku dba o to, by klienci byli zadowoleni z usług agencji i chętnie decydowali się na jej usługi. Dla New Business Managera ważnym jest, by wynegocjować z klientem korzystne dla obu stron warunki.

  1. Project Manager

Do jego obowiązków należy przede wszystkim koordynowanie projektów i zarządzanie nimi. Dzięki jego obecności wszelkie działania są zaplanowane, zorganizowane, zintegrowane i skrupulatnie kontrolowane. Project Manager niejako odpowiada za stan projektów na wszelkich etapach ich rozwoju, dlatego właśnie podczas każdego z tych etapów musi być aktywny.

  1. Specjalista SEM/SEO

Zadania, jakimi zajmuje się specjalista SEM/SEO dotyczą szeroko pojętych działań związanych z pozycjonowaniem strony internetowej klienta. Osoba na tym stanowisku przeprowadza analizy konkurencji klientów, by następnie podjąć działania zmierzające do usytuowania go jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Specjalista SEO dba również o poprawne i efektywne linkowanie danej witryny.

  1. Social Media Specialist

Czyli specjalista od mediów społecznościowych. Do jego zadań należy głównie aktywne prowadzenie kampanii reklamowych w obrębie portali typu Facebook czy LinkedIn. Osoba zajmująca się mediami społecznościowymi dba o wizerunek marki poprzez prowadzenie fanpage’ów oraz komunikację z ich fanami.

  1. Copywriter

A więc ktoś, kto pisze. Copywriter jest odpowiedzialny za tworzenie unikatowych tekstów na potrzeby reklamy, content marketingu oraz buzz marketingu. Powinien on cechować się szeroką wiedzą o świecie oraz umiejętnością bezbłędnego przelewania myśli na ekran.

Tekst powstał przy współpracy z agencją reklamową z Krakowa Roxx Media